יום שבת, 12 בנובמבר 2011

פוסט קצר של סט גודין שפורסם אתמול

שלום לכולם,
לצערי אילוצים שאינם תלויים בי מנעו ממני לכתוב פוסט השבוע.
פטור בלא כלום אי אפשר ולכן אני מצרף פוסט קצר שכתב אתמול סט גודין.
השורה התחתונה של סט: אל תהססו לפטר לקוחות שלא מביאים ערך.

The unreasonable customer
There are a few reasons to tolerate the customer who makes unreasonable demands:
  • You promised you would
  • She helps you raise your game
  • Her word of mouth is very powerful
The cost of frequently figuring out which customers to fire is too high compared to the cost of putting up with everyone
 It's probably worth firing a customer if:
 He willfully corrupts your systems at a cost to other customers
 Your employees are prevented from doing their best work in the long run
 His word of mouth can't be changed or doesn't matter
 He distracts you from delighting customers that are reasonable
 
In general, organizations are afraid to fire customers, no matter how unreasonable. This is a mistake. It's good for you.
 
 
 מיכאל גלי
12.11.2011
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה