יום רביעי, 1 באוגוסט 2012

The Way to Nowhere (3)

View Michael Gally's profile on LinkedIn
הכוח עבר מהספקים ללקוחות - Transparency, Authenticity, Agility
אם בעבר אמרנו ללקוחות מה הם צריכים לחשוב עלינו.
אם בעבר הפעלנו עליהם כאנשי שיווק מניפולציות באמצעות סיסמא מתוחכמת, קלישאות וקמפיין יצירת אוירה היום זה כבר לא אפשרי.
ראו מה קרה לחברות הסלולר. האם יש ערך למותג בו השקיעו כל אחת מהחברות מאות מליוני ש"ח לאורך השנים.
השבר התחיל עם כניסת האינטרנט אך המאיץ הגדול לשבר הן הרשתות החברתיות.
הרשתות החברתיות הרגו את מודל השיווק והמכירות הקלאסי.
ברוב החברות תהליך יצור ההכנסות המשותף לשיווק ומכירות "שבור" ולא אפקטיבי.
הן עדיין מנסות להפעיל מניפולציות על הלקוחות.
ראו את חברות הסלולר, חישבו על היחס שלנו לפרסומות שלהן.
הופעת הרשתות החברתיות דורשת מאיתנו לבצע שלוש התאמות דרמטיות:
החובה לשקיפות
אי אפשר להסתיר שום דבר. חברות חייבות להבין שהן שקופות ולא לנסות להסתיר.
לקוח שלי, יצרן של מוצר מורכב בתחום ה – B2B התלונן שהמחירון שלו (ובו מחירים שונים לסוגי לקוחות שונים) דלף לרשת. לאורך שנים הקפידה החברה שהמחירון שלה יהיה חסוי.
הלקוח ביקש ממני לעזור לו עם רעיונות כיצד למנוע דליפת המחירון לרשת.
תשובתי לו (שלא סיפקה אותו) היתה אין לך שליטה על כך. השלם עם המצב ונסה לראות איך למנף אותו לטובתך מול התחרות.


החובה להיות אמיתי
היום כל פרט לגביך שאתה משתמש בו בתהליך השיווק חייב להיות אמיתי.
לא תוכל לטעון שהמוצר איכותי אם הוא איננו כזה.
לא תוכל לטעון שאתה מוכר "פסק זמן" בניו ג'רסי באותו מחיר שאתה מוכר בארץ אם זה איננו נכון.
זה לא מקרה שרמי לוי נתפס ע"י לקוחות כאמיתי ושופרסל לא כל כך.


החובה להיות זריז
ברשתות החברתיות המידע עובר בקצב מהיר ביותר.
השיווק חייב להיות מסוגל לזהות בעיות והזדמנויות ולהגיב מהר.
לקוח שלי זיהה שיח לא חיובי לגביו בפורום של אנשי מקצוע בתחום.
הוא מייד הגיב, ביקש פרטים, זיהה בעיה, לקח אחריות ופתר אותה.
אופן הטיפול המיידי והמקצועי הפך לנושא השיח בפורום ולא הבעיה.
הדינמיות ונפח התנועה ברשתות החברתיות אינה מאפשרת לעשות זאת ללא תוכנות תומכות.
תוכנות למעקב אחרי השיח הפכו לכלי עבודה חשוב של המשווק.
מיכאל גלי
0546540402
gally@012.net.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה