יום שישי, 9 בספטמבר 2011

השיטה הטובה ביותר לאיתור מפיצים (2)

View Michael Gally's profile on LinkedIn 
מיכאל גלי
לפני שלושה שבועות הצגתי את השיטה הטובה ביותר לאיתור מפיצים. פניה ישירה אל לקוח המטרה, לו אנו מעוניינים למכור ובקשת המלצה ממנו לגבי המפיץ המומלץ. באופן טבעי הוא ימליץ על מפיץ איתו הוא עובד בהצלחה.
היום אפרט מעט יותר.
מדוע זו השיטה הטובה ביותר ?
בשיטה זו יש שלושה יתרונות מרכזיים:
1. בשיטה יש תהליך סינון טבעי. לקוח (חנות או ארגון עסקי אחר) הממליץ על מפיץ איתו הוא עובד זו המלצה מבוססת. הלקוח מכיר את מתכונת העבודה של המפיץ ואת יכולותיו ויתן לנו את שמו רק לאחר שהעריך את ההתאמה בינינו ובינו. בשיטות בהן מתקבלת רשימה של מפיצים המתאימים לפרופיל מבוקש נדרשת עבודת סינון מקצועית מפרכת.
2. חברות ישראליות קטנות ללא brand recognition מתקשות בד"כ לתפוס את תשומת ליבו של מפיץ רציני. כאשר הן מגיעות אל המפיץ דרך מלצה של לקוח ("ג'ימס הפנה אותי אליך") המפיץ מייד רואה לנגד עיניו $$$, שכן הלקוח שלו בוודאי מעויין במוצר ובספק עליו המליץ.
3. הפניה נעשית לאחר לימוד מעמיק של החנויות, המדפים והמוצרים המתחרים.
כיצד להשיג שיתוף פעולה בחנויות ?
לעתים קרובות אני מפעיל שיטה זו בעצמי ורוב נושאי התפקיד בחנויות משתפים פעולה כאשר מתקיימים התנאים הבאים:
1. פניה בשעה שהם פנויים ואינם עסוקים (שעות הבוקר המוקדמות עדיפות בד"כ).
2. פניה מקצועית (מבוססת על הבנה טובה של המתחרים, מוצריהם וצורכי החנויות) בשפת המקום (לבוש, צורת דיבור...).
3. מוצר מעניין. מיד לאחר הפניה יש להציג את המוצר. במידה והמוצר משעמם ואין בו שום יתרון לא יהיה קל להשיג שמות של מפיצים.
יתירה מזו לעתים קרובות הם מגלים עניין רב ומשתפים פעולה פשוט מכיוון שהעבודה היום יומית שלהם משעממת והפניה שלנו חריגה ומעניינת.
האם השיטה רלבנטית למוצרי B2B בהן אין חנויות ?
בהחלט כן, אלא שהיא קשה יותר ליישום.
יש למצוא דרך להגיע אל הלקוח לפגישה.
ניתן להשיג פגישה כזו בתערוכות, במפגשים שמארגן מכון היצוא, באמצעות סיוע של הנספח המסחרי או תוך שימוש ביועץ מקומי (היועץ הענפי בו עסקנו לפני מספר שבועות).
העקרונות שהוצגו לעיל להשגת שיתוף פעולה זהים בתחום ה – B2B ובתחום ה – B2C.
מה נדרש מהיצואן כדי להוציא לפועל שיטה זו בהצלחה ?
היצואן נדרש לענות על שלוש שאלות שהן הבסיס לכל הפעילות השיווקית.
מי הוא לקוח המטרה שלו בשוק היעד ? ארגון ונושא תפקיד בארגון
מה הצרכים, הבעיות, "הכאבים" שלו ?
איך אני פותר לו את הבעיות שלו ?
אם נדע לענות על שלושת השאלות האלו (כלומר לסמן לקוחות מטרה, לפנות אליהם כדי להציג פתרונות לבעיות שלהם (!) לא שלנו),  נקבל שמות של מפיצים איכותיים מהלקוחות הפוטנציאליים.

מיכאל גלי
0546540402
gally@012.net.il
9.9.2011



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה