יום שישי, 12 באוקטובר 2012

יצירתיות בשיווק

View Michael Gally's profile on LinkedIn

לאורך פוסטים רבים אני מדגיש את חשיבות השיטתיות בתהליך יצירת ההכנסות (שיווק ומכירה) וממעיט בחשיבות היצירתיות. הדגשה זו שלי נובעת ממציאות בה אנשי שיווק ופרסום רואים ביצירתיות את המטרה עצמה. יצירתיות אינה מטרה, אך היא חשובה ביותר כאמצעי שמשרת הוצאה לפועל של שלבים שונים בתהליך.
אחד השלבים החשובים בתהליך יצירת ההכנסות הוא יצירת ההעדפה, לגרום ללקוח להעדיף אותנו. בלא מעט ענפים יצירת ההעדפה מבוססת על חווית לקוח יוצאת דופן.
החוכמה היא לשפר את חווית הלקוח במאמץ ומשאבים מינימליים. לעתים עושים זאת באופן בו מטפלים בבעיה שמתעוררת מול לקוח.
האמריקאים משתמשים בהקשר זה במשפט  to exceed the customer expectations, כלומר לספק חוויה יוצאת דופן שתפתיע לטובה את הלקוח.


בחופשה לאחרונה הייתי אמור לטוס בטיסה פנימית בתוך ארה"ב. שדות התעופה בארה"ב הם לא חוויה נעימה משום בחינה. חווית הלקוח שם הידרדרה משמעותית בעשרים השנים האחרונות. בבואי לדלפק חברת התעופה בלט שלט שהודיע שהטיסה נדחתה בארבע שעות. כמובן שהתחלתי לקלל...(בערבית שוטפת). ראיתי את עצמי מבלה שעות ארוכות בין סניף מקדונלדס, לסבארו ודנקן דונטס.
לפתע הגיעה דיילת, כמובן שניגשתי אליה עם נוסעים נוספים להבין את הסיבה לדחיה. הדיילת התנצלה ואמרה שלצערם יש קלקול במטוס, אבל כדי להנעים את זמננו אנו יכולים לצפות בסרט מבין מבחר סרטים באתר אליו הפנתה אותנו. מכיוון שהתחברות לרשת בשדה הרלבנטי כרוכה בתשלום, גם את זה היא הסדירה. בעודה מדברת אני מקבל אימייל מהחברה עם התנצלות, הפניה לאתר וקוד גישה.  לאלו שסרט איננו אופציה מועדפת איפשרה החברה לקבל ללא תשלום ספר דיגיטלי.
פעולה זו של החברה שכרוכה במעט מאמץ או כסף הפכה כ – 100 נוסעים ממורמרים, ללקוחות ממליצים שמספרים בהתפעלות על החוויה לחבריהם.
נסו אם כן לחשוב כיצד ניתן בתהליך יצור ההכנסות לבצע פעולה שתשאיר רושם על הלקוח שלכם, תחזק את המותג, תייצר העדפה או אולי אפילו ממש תסגור עסקה עבורכם.
יצירתיות פה היא מבורכת.

מיכאל גלי
0546540402

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה