יום שבת, 10 באוגוסט 2013

כיצד להקים אתר שמייצר עבורכם לידים איכותיים בשווקי חו"ל ? (1)

בסדרת הפוסטים הקרובים אציג תפיסה כוללת וצעדים נדרשים שכל חברה צריכה לאמץ בבואה להקים אתר אינטרנט שיהפוך לנדבך מרכזי במאמץ ה- Lead Generation שלה.
בהערה מקדימה ברצוני להדגיש כבר בשלב זה שפיתוח מערך מקצועי של Lead Generation  הוא הרבה יותר מאשר רק הקמת אתר. כדי שהאתר יהפוך למקור ללידים נדרשים צעדי שיווק נוספים הן Online והן Offline.
לכל חברה כיום ברור הצורך באתר ולכן אין היסוס בהקצאת תקציב לכך גם על חשבון סעיפי שיווק אחרים.
עבור חברה שעוסקת בשיווק בינלאומי האתר הוא כלי שיווק הכרחי בגלל המרחק משווקי היעד ומהלקוחות הפוטנציאליים.
בקרב חברות ישראליות אשר עוסקות בשיווק בינלאומי ניתן לזהות שני סוגי אתרים:
1. אתר מיתוג
אתר שהמטרה המרכזית שלו היא לספק מידע בסיסי על החברה ולעתים הוא גם אמצעי למיתוג החברה. ברוב החברות הישראליות האתר הוא כזה והוא בפועל לא יותר מפרוספקט שמספק מידע לגבי:
·        מי החברה ?
·        במה היא עוסקת ?
·        מי קהל מטרה שלה ?
אתר כזה מתאים לחברה שלכם רק אם היא עונה לפחות על אחד משני התנאים הבאים:
הלידים שלכם מגיעים בקצב מתאים ממקור אחר (הפניות מלקוחות קיימים, מפיצים, תערוכות וכיו"ב).
או אתם בתחילת הדרך, האסטרטגיה שלכם עדיין לא מובחנת היטב, אינכם מכירים מספיק טוב את השוק ואין ברשותכם הגדרה חדה של קהל מטרה.
בכל מצב אחר עליכם להקים אתר שמיועד לייצר לידים !
2. אתר ממוקד Lead Generation  
אתר שמיועד בעיקר לייצר לידים ולטפח אותם.
אצל רוב החברות הישראליות אתר כזה הוא צורך קיומי כי יש להן שאיפה לצמוח והן לא מנהלות פעילות שיווקית מגוונת בשווקי היעד הרחוקים.
הבעיה היא שאתר כזה דורש מהחברה בשלות רבה יותר בפעילות השיווקית, אסטרטגיה ברורה, בלוג, תכנים, מוצרים ופתרונות לקהלי מטרה מוגדרים היטב.
הקמה של אתר כזה גם עולה יותר.
לקוראים בלוג זה באופן שוטף ידוע שאני מדגיש כל הזמן את ההכרח בשיווק מדיד, מבוסס תוצאות המייצר הכנסות. האתר של כל חברה הוא נדבך מרכזי בתפיסה זו.
במציאות אני נתקל שוב ושוב בחברות שהאתר שלהם הוא לא יותר מאשר סוג של פרוספקט וכך הוא לא משרת את שאיפות הצמיחה של החברה. אי הבנה זו גם באה לידי ביטוי בתהליך בחירת הספק להקמת האתר. 
בבואכם לבחור חברה לשם הקמת אתר זכרו שחברות לעיצוב אתרים שהאוריטנציה שלהן היא עיצובית וטכנית חסרות את ההבנה והידע הנדרש להקמת אתר שמיועד לייצר לידים ולטפח אותם. את הצוות שמתכנן לכם את האתר חייב להוביל מומחה בשיווק, בשיווק באינטרנט, ב – Lead Generation כי האתר שלכם הוא הבסיס ל –  Inbound Marketing שלכם. (Inbound Marketing עוסק במשיכת לקוחות לאתר בעיקר באמצעות תוכן שיווקי רלבנטי ובניית מערכות יחסים עמם שיאפשרו לנו להשפיע על קבלת ההחלטות שלהם).
גם אם אצה לכם הדרך והקמתם אתר מיתוגי אל תתקעו איתו לאורך זמן, הסבו אותו לאתר שמייצר לידים.
בפוסט הבא אתאר מה נדרש מהחברה כדי להקים אתר כזה.
מיכאל גלי
0546540402
gallyconsult@gmail.com
View Michael Gally's profile on LinkedIn

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה