יום שבת, 24 באוגוסט 2013

תוכן שיווקי – חשיבות הקונטקסט (פוסט שלישי מתוך שבעה)

 כיצד להקים אתר שמייצר עבורכם לידים איכותיים בשווקי חו”ל ? (3)
התוכן השיווקי שעליכם לפתח אינו תוכן מכירתי !
התוכן אינו מנסה למכור, אלא לספק ידע רלבנטי ללקוח שבאופן עקיף ממצב את החברה כמומחית בתחום בו יש ללקוח צורך בפתרון.
התוכן חייב להיות רלבנטי לקונטקסט בו נמצא הקורא. בהתאם לכך התוכן צריך להיות שונה אם הוא נשלח ל – CTO או ל – CFO. התוכן צריך להיות שונה ללקוח שנמצא בשלב חקר צרכים לעומת לקוח שנמצא בשלב הערכת ספקים.
רוב החברות הישראליות לוקות בפיתוח תוכן !!
הסיבות לכך מגוונות: חוסר הבנה עד כמה זה חשוב, העדר מיומנויות כתיבה, חוסר רצון בחברה להקדיש לכך משאבים, דורש איסוף מידע ומאמץ אינטלקטואלי, הצורך להיעזר בפונקציות (פיתוח, פיננסים וכיו"ב) שלא ששות לשתף פעולה ועוד.
שיווק מקצועי חייב להתמודד עם בעיות אלו וזו אינו משימה בלתי אפשרית. 
איכות התוכן השיווקי שתפיקו ישדר לשוק את רמת המומחיות שלכם.
אספקת זרם מתמיד של תוכן שיווקי איכותי תייצר עניין קבוע בכם ותמשוך לקוחות  פוטנציאליים.
רוב החברות הישראליות לא מייצרות לידים איכותיים באמצעות האתר !!
ללא תוכן שיווקי איכותי האתר שלכם לא ייצר לידים !!
להלן מגוון הפורמטים של תוכן שמהם עליכם לבנות פורטפוליו:
פוסטים
קצרים וידידותיים (עד 600 מילה). פוסטים אינם דורשים מאמץ גדול בהפקה, אך דורשים מחויבות כי יש לפרסם אחת לשבוע עד שבועיים באתר ובקבוצות רלבנטיות ברשתות חברתיות.
חלק מהפוסטים יכולים להיות גם פוסטים רלבנטים שהופקו ע"י צד ג' (אנליסטים, בלוגרים, פוסטים של חברות אחרות וכיו"ב).
מדריכים
מסמכי PDF בני 10-20 עמודים המכסים בהעמקה נושא מסוים.
המדריכים מוכיחים מקצועיות והבנה של החברה בבעיות לקוחות.
המדריכים הם אמצעי מרכזי להשגת לידים ולכן הם ישלחו ללקוחות כנגד השארת פרטים.
לדוגמא: המדריך המלא לרכישת XXX.
מחקרים
המחקרים מציגים נתונים שהחברה או גורם מחקרי אסף על השוק או תובנות שצבר.
המחקרים ממצבים את החברה כגורם מנוסה ובעל ידע. את המחקרים ניתן לפרוס לקטעים ולהשתמש בהם בבלוג למשל.
 Ebooks 
כלי מאוד אפקטיבי ליצירת מוניטין וסמכות מקצועית.
ה – Ebook הוא גירסא קלה יותר להפקה ולהפצה שהופכת לנפוצה יותר ויותר.
Webinars
סמינר אינטרנטי בן כשעה בו אתה יכול להעביר מצגת על נושא מקצועי ו \ או לארגן פאנל של מומחים המתייחס לנושאים שונים. כלי מצוין הן להשגת לידים והן לטיפוח לידים.
ייזום וניהול הוובינר יכול להתבצע תוך שתוף פעולה של שנים או יותר גורמים ביניהם יש סינרגיה עסקית.
קיימות פלטפורמות חינמיות או זולות מאוד וידידותיות להוצאה לפועל של Webinar.
Whitepapers
מסמכים בעלי אופי טכני. רלבנטים לקהלים בעלי אוריינטציה טכנית.
e-Newsletters
הגרסא הלא אלקטרונית שלהם קיימת הרבה שנים. היום כבר לא מקובל כבעבר לשלוח ב - Newsletters מידע על החברה והמוצרים (הוא נמצא באתר), אלא מידע מלמד ובעל ערך ללקוח.
ה - Newsletters הופכים לפחות אפקטיביים שכן הפוסטים בבלוג יותר קלים להפקה ונקראים יותר.
וידאו
תוכן בוידאו הופך ליותר ויותר נפוץ כתוצאה משתי מגמות מקבילות, הקלות והמחיר הנמוך בהפקת וידאו וההעדפה של קהלים, בעיקר צעירים, לצריכת מידע בוידאו.
בסרטי וידאו ניתן להציג ניתוחי ארוע, ראיונות, מצגות וכיו"ב.
Case Studies
ניתוחי ארוע המציגים לקוחות רלבנטיים בתהליך קבלת ההחלטות שלהם עד לבחירה בחברה שלכם.
שני קריטריונים ישפיעו על בחירת פורמט התוכן:
היקף המשאבים שעומדים לרשותכם - מחסור במשאבים יכוון אתכם לפורמטים קלים להפקה.
העדפות הקוראים - איזה פורמט תוכן מועדף ע"י קהל הקוראים ובאיזו תדירות הוא מעונין לצרוך ?
שני סוגי תוכן הכרחיים:
·        קצר וידידותי שמאפשר "לגעת" בלקוח לעתים קרובות יחסית, פוסטים לדוגמא.

·        כבד ובעל ערך רב יותר ללקוח בגינו תדרוש מהלקוח הפוטנציאלי להשאיר פרטים, כמו מדריכים או e-Books.
מיכאל גלי
0546540402
gallyconsult@gmail.com
View Michael Gally's profile on LinkedIn

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה