יום שני, 17 ביוני 2013

ההבדל בין השקעה מניבה בשיווק לבין הוצאה שיווקית

כיצד אנשים אוספים היום מידע כדי לקבל החלטות ?
בדקו את עצמכם, ברוב המקרים לפני קבלת החלטה (בחירת סרט, קניית רכב וכיו"ב) אתם אוספים מידע באינטרנט. כך, ברוב המקרים, נוהגים גם הלקוחות של החברה שלכם.
הם מחפשים מידע ברשת כדי לבחור ספק\ים או לתמוך בהחלטה שהם עומדים לקבל.
המסקנה האופרטיבית מכך היא שכל חברה חייבת לספק מידע רלבנטי ללקוחות במקומות ברשת שם הם מחפשים מידע. רלבנטי משמע עוזר ללקוח לבחור ספק. בכך עוסקת צורת פעילות שמכונה inbound marketing.
מה זה inbound marketing ?
inbound marketing היא תפיסה של קידום חברה באמצעות יצירה וריכוז של תוכן שיווקי רלבנטי ובעל ערך ופרסומו ברשת וברשתות חברתיות. התוכן יכול להיות: blogspodcastsvideoeBooksenewsletterswhitepapers ועוד. מטרתו למצב את החברה כמומחית בתחום העיסוק וכך למשוך תשומת לב של לקוחות מתעניינים ולהביאם לאתר החברה. inbound marketing הופך לחשוב יותר ויותר ככל שכוחו של הפרסום יורד.
מקובל היום לומר ש - inbound marketing מורכב מחמישה שלבים:
1.    משיכת מבקרים לאתר.
2.    המרת מבקרים ללידים.
3.    המרת לידים למכירות.
4.    השגת מכירות חוזרות.
5.    ניתוח המידע מתוך מטרה לשפר ביצועים.
האתגר הוא פיתוח תוכן שיווקי רלבנטי ובעל ערך ללקוחות
אני נפגש עם מנכ"לים ומנהלי שיווק בארגונים גדולים, בינוניים וקטנים שמשתתפים בתערוכות, מפרסמים במגזינים מקצועיים, מקימים אתר לחברה ועוד. משמע ברשותם תקציב שיווקי סביר. אך שוב ושוב הם טוענים "אין לנו יכולת לעמוד בהוצאה של 1,000 עד 2,000 דולר בחודש לשם יצירת תוכן שיווקי איכותי". כולם מסתכלים בטעות על יצירת תוכן שיווקי כהוצאה ולא מבינים שזו השקעה ביצירת נכסים מניבים. פרסום במגזין או רכישת Google AdWords הן הוצאה כי ביום שאתה מפסיק לבצע פעילות זו אתה מפסיק לקבל לידים.
מאידך, מסמך מלמד שמנחה לקוחות בשיקולים לקבלת החלטת רכישת X - "עשרת הדיברות לרכישת X" (לדוגמא) או בלוג עסקי שממצב אותך כמומחה בתחום יהיו מקורות ללידים לאורך זמן.
כדאי לפיכך, להסיט חלק מהתקציב המוקצה להוצאות שיווק מסורתיות לשם יצירת נכסים שיווקיים מניבים. כדאי להשקיע בתשלום לאיש מקצוע עבור כתיבת תוכן רלבנטי ובעל ערך ללקוחות. תוכן זה, שיכלול שימוש בכל המונחים ומילות המפתח שמשמשות את מקבל ההחלטה הרכישה, יספק לידים לאורך זמן רב גם אחרי שסיימת לשלם לכותב. לקוחות מטרה שיחפשו מידע יגיעו לפוסטים הרלבנטים ולאתר שלך גם חודשים רבים אחרי הפרסום.
בתיבה בצד ימין למעלה, בבלוג זה, באוקטובר 2012 פרסמתי eBook  בנושא lead generation עד היום הורידו את ה -eBook  מאות רבות וממשיכים להוריד אותו.
ה -eBook  הוא נכס שיצרתי שממשיך להניב לי לידים כל הזמן.

התחילו לחשוב במונחים של יצירת נכסים מניבים והקצו משאבים ל - inbound marketing.
מיכאל גלי
0546540402
 gally@012.net.il  


View Michael Gally's profile on LinkedIn

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה